سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاذبه های گردشگری میامی سمنان

جاذبه های گردشگری میامی سمنان

 

شهر میامی در شرقی‌ترین قسمت استان سمنان قرار دارد و با چهار منطقه نمونه گردشگری و آثار تاریخی متعدد به یکی از شهرهای گردشگرپذیرِ این استان تبدیل شده است.

قبل از سفر به شهر میامی با خواندن این مقاله از چتراتا، که به معرفی بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری میامی و جاهای دیدنی میامی می‌پردازد، با ما همراه باشید.

 

آبشار نام نیک

 

آبشار نام نیک، در روستای نردین از توابع بخش میامی شهرستان شاهرود قرار دارد و از جمله جاذبه های طبیعی ارزشمند این روستا محسوب می شوند.

 آبشار زیبای «نام نیک» هر ساله عده زیادی گردشگر را به سوی خود جذب می کند. آبشار نام نیک از کوه‌های بلند منطقه سر چشمه گرفته است و در قسمت شمال غربی روستا واقع شده که برای بازدید از آن باید از داخل روستا عبور کرده و حدود 30 الی 45 دقیقه پیاده روی کرد.

 

آرامگاه شیخ حسن جوری

 

آرامگاه شیخ حسن جوری یکی از رهبران روحانی قیام سربداران در قرن هشتم در شهرستان میامی و در 150 کیلومتری شرق شهر شاهرود، در روستای فیروزآباد سفلی حوالی روستای فرومد واقع شده است. این آرامگاه دارای گنبدی مدور است و متشکل از یک اتاق چهار در سه مترمربع است که از خشت خام ساخته شده‌ است.

 

مسجد جامع فرومد

 

یکی از بناهای تاریخی که در شهر میامی قرار گرفته، مسجد جامع فرومد می باشد و طبق نظر کارشناسان زمان ساخت آن متعلق به دوره خوارزمشاهیان است. این مسجد در زمان قیام‌های سربداران از نظر سیاسی نقش مهمی داشت و قیام‌های آبادی فرومد و آبادی‌های نزدیک تقریباً از این مسجد آغاز شده است.

 

کاروانسرای عباس آباد

 

این کاروانسرای تاریخی در 75 کیلومتری شرق میامی، (جاده مشهد) و در مرکز روستای عباس آباد واقع شده است. تاریخچ? ساخت این کاروانسرا مربوط به دور? صفویه می باشد که در دور? قاجار مرمت اساسی شده است.

 

قلعه میامی

 

قلعه میامی که در حال حاضر خرابه‌ای از آن باقی مانده است، در جنوب میامی قرار دارد. بر اساس گفته‌های مردم محلی این قلعه در گذشه مرکز میامی بوده و توسط حمله مغول ویران شده است.

 

روستای ابراهیم آباد

 

روستای ابراهیم آباد که در 10 کیلومتری شرق میامی قرار دارد حدود هزار نفر جمعیت دارد. این روستا یکی از زیباترین روستاهای شهرستان و از جاهای دیدنی میامی محسوب می‌شود که بر خرابه‌های شهر تاریخی زیدر با قدمت 500 ساله، بنا شده است.

 مردم این روستا آیین‌های سنتی و آداب و رسوم خود را حفظ کرده‌اند و غذاهای محلی همچون جوشبره، قروتی، چلکوت، حسود، شیره جوش، آش ترش و آش کما را طبخ می‌کنند. معماری خانه‌های روستا از سبک خاصی پیروی می‌کند و از مصالح بومی و سنتی ساخته می‌شوند

 

آرامگاه ابن یمین فرومدی

 

آرامگاه ابن یمین که بزرگ‌ترین شاعر قطعه‌سرای ادبیات پارسی در قرن هشتم هجری می‌باشد، در ابتدا ساختمانی از خاک و خشت و در شرف ویرانی بود اما بعدها در اثر پیگیری‌های عبدالرفیع حقیقت، ساختمانی قابل توجه و بسیار زیبا به شکل شش گوشه بنا شد.

 

یخدان تاریخی میامی

 

یخدان تاریخی میامی با بیش از 220 سال قدمت در بافت تاریخی میامی واقع شده است. این‌ یخدان تاریخی از نظر بصری، ابعاد و اندازه، نمونه‌ای منحصر‌به‌فرد در نوع خود است.

 

کاروانسرای عهد صفوی

 

کاروانسرای میای در مرکز شهر میامی قرار دارد و از کاروان‌سراهای زیبای عهد صفوی است. این بنا به فرم حیاط مرکزی و از نوع چهار ایوانی است که با آجر ساخته شده است. ورودی این بنا که به‌شکل هشتی و در دو اشکوب است، در ضلع شمالی کاروان‌سرا قرار دارد.

 

برای مشاهده ادامه مطلب جاذبه های گردشگری میامی سمنان  کلیک کنید.