سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از بوتیک هتل چه می دانید

از بوتیک هتل چه می دانید

 

 

می توان گفت که مفهوم بوتیک هتل ابتدا در وایل دهه‌ی 1980 و در معنای امروزی آن در سال 2012 در هتل اینترکانتیننتال لندن معرفی شد و پس از آن به مفهومی رایج در بریتانیا و آمریکای شمالی بدل شد. بطور کلی بوتیک هتل‌ها را هتل‌هایی با حداکثر 200 اتاق تشکیل می دهند. بر خلاف مسافرخانه‌ها که اکثرا نمادی از یک محیط روستایی هستند، هدف از ایجاد بوتیک هتل‌ها ایجاد محیطی خودمانی، اختصاصی، شهری و مدرن است.

این نوع هتل ها را قاعدتا باید در محله‌های پر رفت و آمدِ شهری یا گاهی در ساختمان‌های قدیمی تازه بازسازی شده جست و جو کرد، چرا که هدف بیشتر این هتل‌ها جذب بازدیدکننده و مهمان بصورت همزمان است.

همچنین بیشتر بوتیک هتل‌ها  از امکانات عجیبی برخوردار هستند مانند : ماهی قرمز برای حیوانات خانگی، وان‌های داخل اتاق یا کارهای گرافیکی مدرن. البته بسیاری از بوتیک هتل‌ها  به هر کدام از مهمانان خود سرویس‌های مخصوص و جداگانه‌ای ارائه می‌کنند. برخی از این هتل‌ها به مهمانان خود اجازه‌ی آوردن حیوانات خانگی را به محیط هتل نیز می‌دهند، هر چند این مورد بسته به قوانین هر یک از هتل‌ها متفاوت است.

 

تاریخچه بوتیک هتل

 

پیدایش اولین بوتیک هتل‌ها را می توان در شهرهای بزرگی مثل لندن، نیویورک و سان فرانسیسکو جست وجو کرد. در سال‌های اخیر، هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی وارد این بازار شده‌اند و اقدام به تاسیس بوتیک هتل‌های لوکس کرده‌اند تا بخشی از بازار رو به رشد این بخش را به دست آورند.

 

ویژگی های متمایز کننده هتل بوتیک

 

ذات هتل بوتیک ها در این است که یک سری ویژگی‌های خاصی را در خود داشته باشند که بتواند این عنوان را از آنِ خود کند. این ویژگی‌ها در یک نگاه کلی شامل: وسعت، اعتبار، دکوراسیون، نحو? پذیرایی از مهمانان، دقت در سرو نوشیدنی و غذا، و پذیرش حیوانات خانگی می‌شود.

 

وسعت زیادی ندارد

 

یک بوتیک هتل، بیشتر از اینکه به کمیت فکر کند به دنبال ارائ? هر چه بهتر کیفیت است. بنابراین یکی از مهمترین ویژگی‌های این دسته از هتل‌ها این است که از وسعت زیادی برخوردار.

 

از اعتبار قابل توجهی برخوردار است

 

به دلیل اینکه این نوع هتل ها وسعت چندانی ندارند،براحتی می توان امکانات و تجهیزات یک هتل لوکس و 5 ستاره را در آن ایجاد کرد. همچنین خدمت‌رسانی نیز به نحو بسیار بهتری صورت خواهد گرفت. گاهی اوقات ممکن است بوتیک هتل زیر مجموع? هتلی بزرگ و مشهور باشد یا گاه ممکن است بوتیک هتل کاملاً مستقل باشد.

 

ظاهرش با تمام هتل‌های دیگر فرق می‌کند

 

یک  بوتیک هتل  باید خاص، متفاوت و منحصر به فرد باشد. به این ترتیب بدون شک لازم است از ظاهری متفاوت نیز برخوردار باشد. در یک بوتیک هتل تمام امکانات و تجهیزات لازم و حتی غیرضروری و مدرن باید وجود داشته باشد، آن هم در مدرن‌ترین حالت ممکن.

 

با انواع و اقسام غذا‌های محلی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند

 

برای شکم گردان ها نیز بوتیک هتل ها برنامه خواهند داشت. از ویژگی‌های ناب بوتیک هتل‌ها این است که آن‌ها با تمام وجود سعی می‌کنند با خدماتی که ارائه می‌دهند، معرف مکانی که در آن واقع شده‌اند باشند. به این ترتیب شک نداشته باشید که اگر مهمان یک بوتیک هتل باشید با غذاهایی از شما پذیرایی خواهند کرد که متعلق به همان شهر و همان منطقه باشند.

 

در مورد سرو غذا و نوشیدنی بسیار دقیق عمل می‌کند

 

همچنین یک هتل بوتیک، در سرو انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی‌ها حساسیتی قابل تأمل نشان خواهد داد. البته درک این حساسیت کاملاً امکان‌پذیر است. چون همان طور که از ابتدا توضیح داده شده است یک بوتیک هتل به ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن فکر می کند.

 

حیوانات خانگی را به گرمی می‌پذیرد

 

بسیاری از افراد امروزه حیوان خانگی دارند ، پس اگر حیوانی خانگی دارید و اگر به این حیوان بسیار وابسته هستید و تحت هیچ شرایطی دوست ندارید از آن جدا شوید توصیه می‌کنیم بوتیک هتل را برای اقامت چند روز? خودتان در سفر انتخاب کنید. چون بر خلاف بسیاری از انواع هتل‌ها و مهمان‌پذیرها که برای پذیرش حیوانات خانگی مقررات ویژه‌ای دارند و محدودیت‌های سرسختانه‌ای را اعمال می‌کنند، بوتیک هتل‌ها آزادانه‌تر عمل خواهند کرد.

برای مشاهده ادامه مطلب از بوتیک هتل چه می دانید  کلیک کنید.