سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی زیباترین دریاچه های مازندران

معرفی زیباترین دریاچه های مازندران

 

استان زیبای مازندران علاوه بر مکان های تجاری شامل پاساژ ها ، مجتمع های خرید، بازار ها و… جاذبه های بینظیر طبیعی دارد که شاید نتوان وصف زیبایی و بکر بودنشان را به قلم آورد.

دریاچه ها یکی از زیباترین خلقت های خداوند متعال هستند که همواره تمامی طبیعت گردان را شیفته و مجذوب خود کرده اند. در کشورمان هم دریاچه های  بی شماری در جریان هستند که هر کدام ویژگی و زیبایی منحصر بفرد خود را دارند.

 مازندران صاحب دریاچه های بسیار زیبایی است. در این متن سعی داریم تا  دریاچه های طبیعی استان مازندران را به طور مختصر به شما معرفی کنیم . متن ما را دنبال کنید. برای رزرو و اجاره ویلا در مازندران از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

 

آشنایی با دریاچه آویدر

 

آویدر یا آبیدر، نام یک دریاچه سد در 30 کیلومتری شرق نوشهر و در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان است. دریاچه ای زیبا در میان پوشش جنگلی که در نتیجه احداث سد خاکی ایجاد شده و به نام های دریاچه سد آویدر و یا دریاچه سد صلاح الدین کلا نیز شناخته می شود.

یکی از ویژگی های کم نظیر این دریاچه وجود یک جزیره سبز رنگ در میان آن است. وجود این جزیره نشان می دهد که پیش از احداث سد و آبگیری آن، یک تپه در این قسمت وجود داشته و بخشی از آن به زیر آب رفته است.

 بد نیست بدانید این سد خاکی به اداره آبیاری منطقه‌ تعلق دارد و از آن جهت تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی استفاده می کنند.

 

دریاچه ولشت

 

این دریاچه زیبا مابین چالوس و کلاردشت واقع شده است، که حدود 15هزار هکتار وسعت دارد، آب این دریاچه شیرین می باشد به همین دلیل پرندگان و ماهیان مختلفی در این دریاچه زندگی می کنند.

 دریاچه ولشت در میان کوهستان واقع شده و دارای چشم اندازی بی نظیر می باشد.

وجود دریاچه ولشت در منطقه کلاردشت، باعث پیشرفت روزافزون این منطقه شده است. به طوری که سالیانه افراد زیادی کلاردشت را به خاطر وجود دریاچه ولشت و طبیعت بی نظیر آن و همچنین آب وهوای کوهستانی، منطقه ای ایده آل جهت خرید ویلا می دانند.

لازم به ذکر است ویلاهایی که معمولا در این گونه مناطق ساخته می شوند به دلیل اینکه در منطقه ای خاص ساخته شده اند از قیمت بالایی برخوردار می باشند.

 

دریاچه ساهون

 

ساهون نام دریاچه ای قدیمی در دامنه های کوه دماوند و روستای نوا، بخشی از شهرستان آمل می باشد. این دریاچه قدیمی امروزه دیگر آن شکوه گذشته خود را ندارد و با گذشت زمان تبدیل به مرداب شده است.

اطراف این دریاچه به محلی برای اقامت و استراحت گردشگران تبدیل گشته است و افراد زیادی در تابستان جهت گردش و لذت بردن از طبیعت خود دریاچه ساهون و مناظر آن به اینجا می آیند.

اطراف این دریاچه قدیمی ساخت و ساز متعددی صورت گرفته است و این امکان را به مشتاقانی که قصد خرید ویلایی رویایی در منطقه ای کوهستانی و در کنار دریاچه را دارند می دهد.

 

دریاچه قو جواهرده رامسر

 

یکی از زیباترین ییلاق های رامسر و حتی استان مازندران جواهرده نام دارد. جواهرده در یونسکو نیز ثبت شده است و شهرت جهانی دارد. روستای سرسبز و رویایی جواهرده در ابتدا جئورده یا جوردی به معنای ده بالا، نام داشت که بعد ها به نام کنونی یعنی جواهرده تغییر نام پیدا کرد. علت اینکه این روستا جواهرده نام گذاری شد، به خاک سپاری مردگان با طلا و جواهر در زمان قدیم بوده است.

دریاچه قو رامسر که توجه همگان را به خود جلب کرده، در نزدیکی روستای جواهرده قرار دارد. دریاچه قو، یک دریاچه فوق العاده زیباست که با توسعه یک برکه کوچک و با تلاش بخش خصوصی تشکیل شده است. دریاچه جواهرده رامسر یک دریاچه مصنوعی است. محیطی تفریحی که با اهداف گردشگری توسعه داده شده و یکی از جاهای دیدنی رامسر به حساب می آید. جاده جواهرده هر چند پر پیچ و خم است اما بسیار زیباست و شما را به مقصدی تماشایی می رساند.

در نظر داشته باشید که برای ورود به دریاچه قو جواهرده رامسر باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید. چرا که متعلق به بخش خصوصی بوده و هزینه پرداختی، صرف جمع آوری زباله های اطراف می شود. کاری که برای محیط زیست و زیبایی محیط بسیار حائز اهمیت است.

 

آشنایی با دریاچه شورمست سوادکوه

 

در بخش های مرتفع شهر پل سفید سوادکوه، تنها دریاچه طبیعی این شهر یعنی دریاچه شورمست واقع شده است.

 این دریاچه در میان جنگل های توسکا قرار گرفته و در عمیق ترین نقطه عمق آن به 7 متر هم می رسد. شورمست با ارتفاع 940 متر از سطح دریا یکی از دریاچه های مرتفع شمال کشور و از برترین جاذبه های گردشگری مازندران محسوب می شود.

 قرارگیری این دریاچه در میان جنگل های هیرکانی شمال کشور و محصور شدن آن با درخت های زیبا، آن را به یک جاذبه متفاوت تبدیل کرده که گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

یکی دیگر از دلایل محبوب بودن شورمست این است که دسترسی بسیار راحتی دارد و حتی با ماشین نیز می توان تا خود دریاچه رانندگی کرد.

 

دریاچه الندان

 

می توان از دریاچه الندان به عنوان نگینی درخشان در دل طبیعت جذاب ساری نام برد، دریاچه ای دیدنی با مساحت 17 هکتاری که قدمتش از نظر زمین شناسی به عصر کواترنری باز می گردد.

 از این دریاچه به عنوان پله ازنی نیز یاد می شود، نامی که آن را از روستای مجاورش ازنی دارد. روستایی که دارای مسیری هموار برای دسترسی به دریاچه است. الندان در فاصله دو ساعتی تا سمنان و در جاده ساری- سمنان در ارتفاع 200 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

می توان از آب این دریاچه به عنوان منبع اصلی برای تغذیه شالیزارهای روستاهای اطراف نام برد، دریاچه ای که هیچ رودی به آن نمی ریزد و تنها از طریق بارندگی پر می شود. در سال های اخیر با رهاسازی ماهی در این دریاچه، صنعت ماهیگیری در آن توسعه یافته است. البته مجموعه ای متنوع از انواع درختان نظیر ممرز، بلوط، ملچ و نمدار در اطراف این دریاچه به چشم می خورد.

 

دریاچه چورت

 

دیگر دریاچه زیبا در ده کیلومتری روستای چورت و 71 کیلومتری ساری واقع شده است که نام اصلی آن میانشه است. ولی به علت نزدیکی دریاچه به روستای چورت با نام دریاچه چورت، معروف شده است.

در اثر زلزله‌ای در سال 1318، مسیر آب چشمه در این مکان مسدود شده که باعث خلق این دریاچه زیبا شده است. در فصل‌های بهار و تابستان که سطح آب پایین‌تر است، می‌توان درخت‌هایی را که قبلا در این مکان روییده بودن مشاهده کرد که سر از آب بیرون آورده و منظره‌ای خارق العاده پدید می‌آورند.

در کنار دریاچه امکان چادر زدن وجود دارد و همچنین در فصل‌های سرما اقامت‌گاه‌هایی برای مسافران در روستاهای نزدیک فراهم شده است. یکی از تفریحات مربوط به دریاچه ماهیگیری است ولی امکان شنا کردن وجود ندارد.

 

دریاچه خضر نبی

 

یکی از دریاچه های زیبا و بکر استان مازندران، دریاچه خضر نبی می باشد، این دریاچه در روستای نیمور و در ارتفاعات جنگلی و کوهستانی شهر نوشهر واقع شده است. آب این دریاچه شیرین بوده و زیستگاه آبزیان مخنلفی می باشد، این دریاچه وسعتی کم در حدود نیم هکتار را دارد.

نکته عجیب و جالبی که توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است، مقدس بودن این دریاچه می باشد، به اعتقاد بومیان منطقه در گذشته های دور، این دریاچه محل عبور حضرت خضر بوده است و نام این دریاچه بر گرفته از همین روایت می باشد.

جهت دسترسی به این دریاچه، گردشگران باید از مسیرهای سخت و جنگلی و کوهستانی عبور کنند، همین مسیر دشوار باعث شده تا این دریاچه بکر باقی بماند و دچار آسیب های زیست محیطی نشود.

ناشاخته بودن این دریاچه باعث شده تا خدمات رفاهی در اطراف آن وجود نداشته باشد و کسانی که قصد بازدید از آن را داشته باشند باید خود، نیازهای رفاهی را از قبل تهیه نموده و به آن جا ببرند.

 

دریاچه عباس آباد

 

این دریاچه در شهرستان بهشهر واقع شده است، به دلیل سازه های باستانی که در زمان های گذشته به دستور شاه عباس در اطراف این دریاچه ساخنه شده، نام این دریاچه را عباس آباد گذاشته اند.در کنار این دریاچه، مهم ترین باغ غیر کویری ایران و یکی از 9 باغ ثبت شده در یونسکو به مساحت 140 هکتار قرار دارد.

شهرستان بهشهر یکی از مناطق مهم گردشگری استان مازندران می باشد، گردشگرانی که به این شهرستان می آیند هم طبیعت گردی و هم گردشگری تاریخی را انجام می دهند. بهشهر یکی از انتخاب های اولیه کسانی می باشد که قصد وبلا و یا خانه دار شدن در شمال را دارند.

 

برای مشاهده ادامه مطلب معرفی زیباترین دریاچه های مازندران  کلیک کنید