سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از کارت گردشگری چه می دانید

از کارت گردشگری چه می دانید

 

 

کارت گردشگری روشی برای کاهش هزینه‌های گردشگران، ارائه مناسب خدمات گردشگری، تسهیل بازدید از جاذبه‌ها یا تسهیل تردد در محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است

قطعا یکی از نخستین دغدغه های هر گردشگری در سفر به مقاصد گردشگری محبوب مانند پاریس،رم، رلین و .. کاهش هزینه‌های مختلف از جمله هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تردد در شهر، استفاده از خدمات گردشگری و دستیابی به اطلاعات ضروری در مورد جاذبه‌ها و سایر اطلاعات ضروری است.

 

مزایای کارت گردشگری

 

کارت‌های گردشگری، معمولا با هدف ارائه خدمات سودمند به گردشگران، همچون کاهش هزینه بازدید از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری یا استفاده از جذاب‌ترین تفریحات، استفاده رایگان از تورهای شهر با راهنمایی صوتی به زبان‌های مختلف یا راهنمایان مجرب، استفاده رایگان از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی  جهت تسهیل تردد در شهر و ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه جهت خرید از فروشگاه‌های معتبر، استفاده از رستوران‌ها، بازدید از برخی از جاذبه‌ها، شرکت در برخی از تورها و استفاده از برخی از تفریحات، در محبوب‌ترین شهرهای گردشری اروپا و سایر نقاط جهان عرضه می‌شوند.

البته این کارت‌ها به کاهش اتلاف وقت هم کمک زیادی می‌کنند؛ زیرا با خرید آن‌ها دیگر مجبور نیستید در صف‌های طولانی خرید بلیط منتظر بمانید؛ این مزیت به شما کمک می‌کند تا بیشترین بهره را از زمان خود ببرید؛ مخصوصا در ایام اوج سفر به شهر.

از دیگر مزایای قابل توجه این کارت‌ها، ارائه یک دفترچه راهنمای رایگان همراه با کارت بوده که دربردارنده اطلاعات ضروری از جمله موقعیت دقیق جاذبه ها،ساعات بازدید از آن‌ها، نقشه ها ،بهترین مسیرها برای بازدید از جاذبه‌ها و سایر اطلاعات ضروری است؛ در کل می‌توان گفت که با خرید کارت‌های گردشگری می‌توانید از مزایایی همچون صرفه‌جویی در زمان و هزینه سفر بازدید از شاخص‌ترین جاذبه‌ها و موزه‌ها بهره‌مند شوید.

 

معایب کارت گردشگری

 

اگر شما تنها متمایل به بازدید از چند جاذبه خاص یا استفاده از برخی از تفریحات خاص باشید؛ در این صورت خرید این کارت‌ها را به چند دلیل اصلا به شما توصیه نمی‌کنیم زیرا با خرید این کارت‌ها هزینه زیادی به شما تحمیل می‌شود؛ دوم اینکه با خرید این کارت‌ها مجبورید از چندین جاذبه در یک روز دیدن کنید که باعث خستگی شما می‌شود و همچنین مجبور به بازدید از جاذبه‌هایی هستید که علاقه چندانی به آن‌ها ندارید. سوم اینکه با خرید این کارت‌ها فرصت گردش در فضای شهر و تعامل با مردم بومی و همچنین شرکت در رویدادها و برنامه‌هایی را که شرکت در آن‌ها برای عموم مردم رایگان است؛ از دست خواهید داد.

 

شرایط دریافت کارت گردشگری

 

افرادی می‌توانند تور لیدر شوند که در دوره های مخصوص آن شرکت کرده باشند. طول دوره‌ها در موسسه طبیعت حدود 11 ماه است. برای دوره راهنمایان طبیعت‌گردی نزدیک به 33 عنوان درسی و برای دوره ایرانگردی و جهانگردی 22 سرفصل درسی ارائه می‌گردد. این دوره‌ها شامل آموزش‌های عملی و تئوری هستند. بعد از پایان هر درس، در امتحانات داخلی موسسه شرکت کرده و پس از کسب نمره قبولی و اتمام دوره از طرف موسسه برای ثبت نام در آزمون جامع معرفی می‌شوید. سپس در سامانه وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ثبت‌نام کرده و در آزمون جامع گردشگری شرکت می‌کنید.

 

مراحل صدور کارت راهنمایان گردشگری

 

شرکت در کلاس‌های آموزشی دوره مربوطه

شرکت و قبولی در آزمون‌های داخلی موسسه طبیعت در دوره مربوطه

شرکت و قبولی در آزمون جامع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

شرکت و قبولی در مصاحبه شفاهی زبان‌های خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

صدور گواهینامه پایان دوره آموزشی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

مراجعه به معاونت گردشگری استان تهران و تشکیل پرونده

 

کارت گردشگری برای چه افرادی مناسب است؟

 

این کارت تنها برای گردشگرانی با اهداف خاص مناسب هستند که به صورت موردی به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

افرادی که به صورت گروهی یا خانوادگی سفر می‌کنند.

گردشگرانی که برای نخستین بار به یک شهر سفر کرده‌اند.

افرادی که قصد دارند به صورت فشرده از شاخص‌ترین جاذبه‌ها بازدید کنند.

افرادی که اطمینان دارند می‌توانند از تمام جاذبه‌ها یا بیشتر جاذبه‌هایی که امکان بازدید رایگان از آن‌ها با کارت گردشگری وجود دارد، بازدید کنند.

افرادی که بیشتر به دنبال بازدید از جاذبه‌های شاخص هستند تا صرفه‌جویی در هزینه‌ها.

برای مشاهده ادامه مظلب از کارت گردشگری چه می دانید  کلیک کنید