سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقامتگاه بوم گردی کتام رشت

اقامتگاه بوم گردی کتام رشت

 

اقامتگاه بوم گردی کتام نیز در روستای سقالکسار در نزدیکی شهر رشت، استان گیلان واقع شده است که در بافت روستایی قرار گرفته و به جاذبه های طبیعت گردی مثل دریاچه سقالکسار و شفت نزدیک است که گردشگران به راحتی می توانند از این مناطق زیبا دیدن نمایند.

 

سفر به طبیعت همیشه آثار مثبتی بر روحیه و زندگی انسان گذاشته و هر فرد بی شک با دیدن این زیبایی های طبیعی، سرشار از انرژی می شود. همه روزه بویژه در روزهای بهاری سال، سفر های بسیاری به شهرها و منطقه هایی از کشور که از طبیعت بهتری برخوردار هستند انجام می شود و این منطقه ها به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور بدل می شوند.

استان گیلان و صد البته شهر رشت، یکی از این شهر ها و منطقه ها بوده که بدلیل برخورداری از آب و هوای مطبوع و معتدل، طبیعت بکر و دست نخورده و همچنین جاذبه های تاریخی فراوان بی تردید یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر در فصل بهار بوده و می توان با سفر به این منطقه خاطرات دل انگیزی از مسافرت بهاری خود خلق کرد. برای رزرو و اجاره اقامتگاه بومگردی در گیلان می‌توانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

در نزدیکی شهر رشت روستای زیبای سقالکسار قرار دارد.سقالکسار روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان ایران که در 15 کیلومتری جنوب شهر رشت در دهستان لاکان قرار دارد. این روستا 16 دقیقه از رشت فاصله دارد برای رسیدن به روستای سقالکسار از سمت رشت باید 15 کیلومتر در جاده بین شهر شفت و بین راه جیرده شفت تا آقا سید شریف پیش بروید.

 در اطراف مزار آقا سید شریف در نزدیکی شهرستان شفت دریاچه های متعددی وجود دارد که دارای طبیعت بسیار زیبایی می باشد. روستای سقالکسار نزدیک به 600 خانوار جمعیت دارد.

این سد خاکی که موجب تشکیل یک دریاچه زیبا شده در روستای سقالکسار قرار گرفته است. مساحت دریاچه 15 هکتار است و ارتفاع آن نسبت به دریای خزر 64 متر است.

 اطراف سقالکسار را جنگل های فراوان فرا گرفته است و درختان جنگل اطراف این دریاچه در فصول مختلف زیبایی دریاچه را چندین برابر می کند. آب دریاچه سد سقالکسار از ریزش های جوی و چشمه ساران منطقه تامین می شود. طول دریاچه در حدود 600 متر و عرض آن 500 متر است. در ادامه می توانید موقعیت دقیق قرار گرفتن آن را روی نقشه مشاهده فرمایید.

 

اطلاعات اقامتگاه بوم گردی کتام رشت

 

اقامتگاه بوم گردی کتام نیز در روستای سقالکسار در نزدیکی شهر رشت، استان گیلان واقع شده است که در بافت روستایی قرار گرفته و به جاذبه های طبیعت گردی مثل دریاچه سقالکسار و شفت نزدیک است که گردشگران به راحتی می توانند از این مناطق زیبا دیدن نمایند.

برای رسیدن به این اقامتگاه بعد از رسیدن به شهر رشت باید به سمت جنوب رشت حرکت کنید و بعد از طی کردن مسافتی نه چندان زیاد به روستای سقالکسار و اقامتگاه بوم گردی کتام برسید.

 

 


 بیشتر بخوانید :

-  اجاره ویلا شمال

-  اجاره ویلا

-  اجاره ویلا در رامسر

 


 

درباره اقامتگاه بوم گردی کتام رشت

 

این اقامتگاه بسیار زیبا و دلنشین به سبک خانه های روستایی شمال ساخته شده است که در محوطه آن حوض کوچکی که با گلدان هایی زیبا آراسته شده و همچنین برای استراحت و صرف میان وعده های سنتی و کلوچه های محلی میز و صندلی قرار دارد. این اقامتگاه مجهز به اینترنت نیز می باشد.

همچنین اقامتگاه سنتی کتام دارای 4 سوئیت مجزا می باشد که کف خواب هستند و هر سوئیت 8 نفر ظرفیت دارد که سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام  اختصاصی، تلویزیون و یخچال دارد، سیستم سرمایشی و گرمایشی اتاق ها اسپیلیت و شوفاژ است. آشپزخانه به صورت مشترک استفاده می شود. این اقامتگاه به جاذبه های طبیعی مثل آبشار دودوزن، سدخاکی سقالکسار و قلعه رودخان نزدیک است و گردشگران به راحتی می توانند از این جاذبه ها دیدن نمایند.

گردشگران می توانند در این بوم گردی زیبا طعم لذیذ غذاهای محلی همچون ماهی، کولی، مرغ محلی، آلی مسما، سیر قلیه و فسنجان را بچشند.

 

فومن، جاذبه نزدیک به اقامتگاه کتام

 

فومن به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی که دارد در طول سال گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند، از جمله این جاذبه ها می توان به قلعه رودخان، ییلاق زودل سر، روستای ماسوله، آبشار لارچشمه، منطقه کوهستانی فومن، ییلاق اندره و بقعه متبرکه سبزه قبا اشاره کرد که موجب رشد صنعت اکوتوریسم این منطقه شده است.

 

قلعه رودخان، جاذبه گردشگری نزدیک به اقامتگاه کتام رشت

 

قدمت قلعه تاریخی به دوره سلجوقیان می رسد در کتب قدیمی با نام قلعه هزارپا معرفی شده است. برای رسیدن به این قلعه زیبا و تاریخی باید مسیر طولانی اما بسیار سرسبز و دل انگیز را طی کرد، در میانه راه مردم محلی این منطقه فضایی را برای استراحت و صرف چای و خوراکی های محلی آماده کرده اند.

 

برای مشاهده ادامه مطلب اقامتگاه بوم گردی کتام رشت  کلیک کنید